تبلیغات
کوهنوردان سگزاباد




تعبیر خواب آنلاین


تمدن ایران زمین

گزارش سومین صعود گروه به قله دماوند
با سلام حضور کلیه همنوردان و علاقه مندان کوهنوردی در اینجا گزارشی از سومین صعود گروه به قله دماوند از ضلع جنوبی را خدمت شما عزیزان ارائه میکنم
برای دیدن ادامه مطلب و عکسها کلیک کنید

صعود به قله های سهند و جام
گزارش صعود گروه گوهنوردی سروش سلامتی سگزاباد به قله های جام و سهند در استان آذربایجان غربی 
برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

توصیه های برای کوهنوردی بهتر
خشک ماندن:

آب، گرما را از هوا بهتر منتقل می‎کند. مقدار آبی که در لباس شما نگه داشته شده (نم و رطوبت) سریع تر گرمای بدن شما را به خارج هدایت می کنه. هنگامی که رطوبت تبخیر می‎شود علاوه بر این که شما را خنک می‎کند، گرمای بدن شما را نیز تبخیر می‎کند.

ادامه مطلب

صعود شبانه به قله رامند
گزارش برنامه صعود شبانه به قله رامند

برای دیدن ادامه مطلب و عکسها کلیک کنید کلیک کنید

روزه‌داران چگونه ورزش کنند؟
روزه‌داران چگونه ورزش کنند؟

توصیه پزشکان این است که افراد در ماه رمضان، سطح ورزش را از نظر شدت و مدت کاهش دهند. متخصصان پیشنهاد می‌کنند یک ساعت پس از افطار بهترین زمان برای انجام تمرین‌های ورزشی در ماه رمضان است.

علی مظاهری‌نژاد، معاون آموزشی گروه پزشکی-ورزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران معتقد است: «ورزش نه‌تنها با روزه منافاتی ندارد، بلکه اگر به صورت درست و اصولی انجام شود، روزه‌دار را در مقابل خستگی‌ها و دشواری‌های روزه به‌ویژه در هوای گرم مقاوم‌تر می‌کند.» به گفته مظاهری‌نژاد، ورزش باعث سوختن چربی‌های بدن شده و ذخایر چربی بدن را کاهش می‌دهد، همچنین تعادلی میان سوختن کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها صورت می‌گیرد. در زمان روزه‌داری به علت این‌که کربوهیدرات کمتری وارد بدن می‌شود، بدن چربی‌ها را بیشتر می‌سوزاند.

این متخصص تغذیه توصیه کرد که روزه‌داران پس از افطار از خوردن غذاهای چرب و شیرین پرهیز کرده و مایعات زیادی بنوشند، همچنین لازم است قبل از ورزش ٢ لیوان آب خورده و هنگام ورزش نیز آب مصرف کنند تا آب بدن آنها حفظ شود. توصیه می‌شود افراد ورزشکار و عادی از افطار تا سحر مایعات، میوه‌ها و سبزیجات مصرف کنند تا آب بدن آنها حفظ شود.

به‌گفته او، ورزشکاران در روزهای عادی ممکن است روزی یک تا ٢ مرتبه به مدت ٢ ساعت فعالیت هوازی انجام داده و هفته‌ای ٣مرتبه نیز تمرینات قدرتی انجام دهند، اما در ماه رمضان توصیه می‌شود فعالیت‌های هوازی را به یک نوبت (پس از افطار)‌ کاهش داده و تمرین‌های قدرتی را نیز حداقل ٢ مرتبه در هفته انجام دهند



اخلاق در کوهنوردی
اخلاق کوهنوردی

1- بزرگترین و خطرناکترین دشمن یک کوهنورد غرور و تکبر است.
2- احترام و بزرگداشت پیشکسوتان در تمامی رشته های ورزشی از جمله کوهنوردی از اصول مسلم اخلاقی است و تمامی کوهنوردان ملزم به رعایت آن هستند.



برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

بیماریهای ارتفاع

بیماریهای ارتفاع یا کوه گرفتگی شامل 3 بیماری اصلی زیر است. این بیماریها مختص محیط کوهستان بوده و در محیط های دیگر مشاهده نمی شود:

1- بیماری حاد کوهستان (MOUNTAIN SICKNESS (A.M.S ACUTE

2- ورم مغزی ارتفاع بالا (HIGH ALTITUDE CEREBRAL EDEMA (H.A.C.E

3- ورم ریوی ارتفاع بالا (HIGH ALTITUDE PULMONARY EDEMA (H.A.P.E

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

جلسه کارگروه صیانت از قله دماوند
جلسه کارگروه صیانت از قله دماوند

در پی فراخوان مشترک از طرف فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور، انجمن کوهنوردان ایران و انجمن دوستداران دماوندکوه در 17 شهریور 1393 کارگروه صیانت از کوه دماوند برای ساماندهی صعود از ضلع جنوبی دماوند به ریاست بخشدار منطقه لاریجان تشکیل شد در این کارگروه نمایندگان ارگان های مختلف از جمله شهرداری رینه، فدراسون کوهنوردی، محیط زیست و منابع طبیعی آمل، میراث فرهنگی و گردشگری، هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی و هلال احمر آمل دهیاری های منطقه، نمایندگان قاطرچی ها، انجمن کوهنوردان ایران، انجمن دوستداران دماوندکوه و ... حضور داشتند.



برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

صعود به قله حوض دال

دو نفر از اعضای گروه کوهنوردی سروش سلامتی سگزاباد به همراه گروه کوهنوردی پامچال تاکستان و دو نفر از کوهنوردان شیراز در تاریخ 14 خرداد 94 موفق به صعود به قله ی 4350 متری حوض دال در رشته کوههای دنا در استان کهکیلویه و بویراحمد احمد ،شهرستان دنا (سی سخت)شدند.مصطفی آقابابایی و مصطفی حسین زاده از گروه سروش سلامتی سگزاباد
برای دیدن عکسها روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب

آشنایی با كوه گرفتگی و ارتفاع زدگی و کمک های اولیه درمان آن
حالتی که دراثرافزایش ارتفاع و فعالیت شدید بدنی در شخص بوجود می آید كوه گرفتگی یاارتفاع زدگی یا altitude sikness نامیده می شود.
مهمترین علائم کوه گرفتگی عبارتند از: 1 - از دست دادن اشتها2 - افزایش غیر طبیعی ضربان قلب و دم و بازدم 3 - تنگی نفس4 -اختلال در سیستم گوارشی 5- سردرد شدید 6- قرمز شدن چشم ها 7- عدم تمرکز حواس 8-کاهش بینایی و شنوایی 9- تنفش شین ستوکی (chyne-stoke) که علامت ارتفاع زدگی حاد است؛ تنفس به یکباره شدید شده و بعد از چند ثانیه به حالت اول برمیگردد.

برای دین ادامه مطلب کلیک کنید

همایش کوهنوردی و پاکسازی کوهستان
به نام خدا

به همت گروه کوهنوردی سروش سلامتی سگزاباد برنامه صعود مشترک و پاکسازی محیط کوهستان  به مناسبت روز جهانی کوهنوردی که دوشنبه 92/8/13 بود در روز جمعه مورخه  92/8/17 با برنامه ی صعود مشترک با گروههای کوهنوردی شهرستان بویین زهرا و پاکسازی محیط اطراف کوه رامند برگزار شد

برای دین ادامه مطلب و عکسها کلیک کنید

برنامه گلگشت در کویر مرنجاب
به نام خدا
در این قسمت میخواهم گزارشی از برنامه گلگشت در کویر مرنجاب را برایتان بیاورم

برای دین ادامه مطلب و عکسها کلیک کنید

صعود مشترک به قله بینالود
به نام خدا

یکی از اعضای گروه کوهنوردی سروش سلامتی سگزاباد آقای مصطفی حسین زاده در صعودی مشترک به همراه گروه کوهنوردی پیام نیشابور موفق به صعود به قله بینالود در نیشابور گردید
برای دیدن عکس و ادامه مطلب کلیک کنید

شناخت انواع ابرها

شناخت نوع ابرهای تشکیل شده در آسمان فواید زیادی برای طبیعت گردان و کوهنوردها دارد که مهمترین آن قدرت پیش بینی شرایط جوی و تصمیم گیری صحیح تر است. هر چند در ارتفاعات بلند سرعت شکل گیری و دگرگونی ابرها شاید انقدر سریع باشد که عملا فرصت چنین کاری را نداشته باشیم اما با داشتن این دانش می توانیم در برخی برنامه های کوهنوردی و سایر برنامه های طبعت گردی مثل جنگل نوردی ، دره نوردی و کویر نوردی هم بهتر تصمیم بگیریم و هم از دیدن ابرها و دانستن نام و عملکرد آنها لذت بیشتری از این زیبایی بالای سرمان ببریم. متن زیر حاصل تحقیق و ترجمه در سایتهای معتبر هواشناسی و دانشنامه های مرجع است که  .امیدوارم لذت ببرید.

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

پنج راه برای گرم ماندن در کیسه خواب

 کیسه خواب از تجهیزاتی است که نقش بسیار حساسی در کمک به اجرای برنامه هایی است که با شب مانی اجرا می گردد .

وقتی قرار است که در یک هوای سرد و شرایط شب مانی،خواب راحت داشته باشید راه های زیادی در پیش است که دمای داخل کیسه خواب خود را افزایش دهید. 


ادامه مطلب

تعداد کل صفحات : 4 :: 1 2 3 4