کوهنوردان سگزاباد

به نام خدا

در این قسمت میخواهم گزارشی از گلگشت و جنگل نوردی گروهمان را برای شما بنویسم
به نام خالق زیباییها
در جمعه مورخه 91/09/10  طبق برنامه  گروه کوهنوردی پامچال تاکستان که ما را نیز دعوت کردند برنامه جنگل نوردی  سد تاریک از روستای رشت رود استان گیلان تا روستای ویسرود همان استان بود که طبق برنامه حرکت ما ساعت شش صبح از مقابل کمیته امداد تاکستان بود که به علت مسائلی ساعت شش و نیم به طرف رشت حرکت کردیم  در منجیل برای صبحانه توقف کردیم  تا رستم آباد از بزرگراه رفتیم و از رستم اباد باید از جاده قدیم استفاده کرد و حدود ده کیلومتری که از رستم آباد به طرف رشت رفته از کنار سد کوچکی که بر روی رودخانه کنار جاده بسته بودند و به سد تاریک معروف بود جاده کم عرضی از سمت چپ جدا میشد که بعد از طی مسافتی به دو شاخه تقسیم میشد که جاده خاکی سمت راست را که سربالایی نیز بود ادامه مسیر دادیم و بعد از طی مسافت کمی به روستای قدیمی رشت رود رسیدیم که نمادی از زندگی بی شیله و پیله روستایی با خانه هایی به سبک قدیمی و دسته های هیزم ذخیره شده برای زمستان نشان از زندگی ساده آنها را داشت و نمادی واقعی از یک روستا بود و از همان روستا با مناظر زیبا و بکری برمیخوریم که چشمان هر بیننده ای را محو خود میکند و آن تصاویر را فقط در کارت پستالها میتوان دید  که واقعا زیبا و تماشایی بودنداز مینی بوس پیاده شده و مینی بوس به سمت ویسرود بازگشت ازسمت چپ دکل مخابراتی روستا راه پاکوبی  با شیب متوسط به طرف جنگل میرفت و  ضمن ارتفاع گرفتن تا جایی پیش میرویم که در سمت راستمان افق را میبینیم اما از تپه ای که ارتفاع میگیریم به سمت راست رد نمیشویم بلکه باید همیشه افق در سمت راستمان باشد تا اینکه به راهی خاکی میرسیم که هم میتوانیم همان جاده را ادامه دهیم و یا اینکه از کوه سمت راست مانند قبل ادامه مسیر داده تا راه را ببریم اما در این مسیر باید یک راهنما داشته باشیم یا اینکه از همان جاده ادامه مسیر دهیم بعد از بالا رفتن از شیب زیاد کوه و لذت بردن از طبیعت پاییزی کمی مانده به بالای کوه راه را به سمت چپ ادامه داده تا به مسیر سنگی رسده و بعد از مسیر سنگی دوباره جاده نمایان میشود که در انجا انبوه درختان ازگیل خستگی راه را از تنمان به در برد و سپس راه  سرازیری شروع میشود و از ابتدای سرازیری حدود سه ساعت راه تا روستا باقی میماند بعد از ساعتی راهپیمایی به چشمه ای رسیدیم و ضمن رفع تشنگی قمقمه ها را پر از آب کردیم و بعد از مدتی طی طریق به محل صاف و چمنی رسیدیم که آفتاب پاییزی گرمای لذت بخشی را نثار ما میکرد که همانجا ناهار را صرف نمده و بعد از تاهار ادامه مسیر دادیم و در ساعت 3/15 به روستا رسیدیم که مینی بوس منتظر ما بود و به طرف شهرمان حرکت کردیم