کوهنوردان سگزاباد

برنامه گلگشت در کویر مرنجاب
به نام خدا
در این قسمت میخواهم گزارشی از برنامه گلگشت در کویر مرنجاب را برایتان بیاورم
 طبق برنام ریزهای چندروز گذشته مقرر شد در تعطیلاتی که به مناسبت عید سعید قربان در پیش روبود برنامه گلگشتی در کویر مرنجاب به صورت خانوادگی برگزار شود و طبق برنامه حرکتمان ساعت 9/30 صبح چهارشنبه مقرر شد راس ساعت مقرر با سه دستگاه خودرو که یکی از انها وانت مزدا بود بعد از چیدن بارها و چوب جهت روشن کردن آتش (به خاطر نبود چوب در کویر ) شروع به حرکت از شهرمان سگزاباد کردیم و بعد از عبور از شهرهای ساوه -قم وارد   کاشان و سپس ساعت 2 وارد شهر آران و بیدگل در کنار شهر کاشان  شدیم و در یکی از پارکهای شهر جهت صرف ناهار نماز و استراحت توقف نمودیم و ساعت 3/5 دوباره شروع به حرکت به سوی کویر مرنجاب که مسیرش با تابلو مشخص بود نمودیم در ورودی راه خاکی کویر باجه ای بود که از هر سواری مبلغ 5 هزار تومان میگرفت که ما ندانستیم این مبالغ صرف چه چیزی میشد و به سئوال ما در این مورد جوابی هم ندادند چون راه که بسیار نامناسب بود و اصلا توجهی به آن نمیشد از باجه تا کاروانسرا 35 کیلومتر راه خاکی بود که یک ساعت پیمودنش به طول انجامید و در ساعت 4.45 دقیقه به کاروانسرا رسیدیم که قبل از ما نیز افراد زیادی آنجا بودند در محوطه جلوی کاروانسرا چادرها را برای شب مانی بر پا کردیم و با اب چشمه ای که روان بود سروصورتی شستیم و رفع خستگی نمودیم و گشتی در داخل کاروانسرا زدیم  البته داخل کاروانسرا میشد اتاق گرفت اما ترجیح دادیم شب را در دل کویر و زیر سقف آسمان به صبح برسانیم در کاروانسرا مرمتهای زیادی شده بود اما جای بسیاری داشت تا به یک مکان جذب گردشگر تبدیل شود و اگر واقعا سازمان میراث فرهنگی همتی کرده و اقدام به تجهیز بیشتر کاروانسرا نموده و با هماهنگی با وزارت راه نسبت به اسفالت مسیر اقدام  نماید اطمینان خاطر میدهم که این کویر به یکی از مکانهای بسیارزیبا برای جذب گردشگران داخلی و خارجی شود بعد از صرف شام کنار آتشی که روشن کرده بودیم نشستیم و صحبت کردیم و از خاطرات گفتیم و سپس گشتی در تپه های  اطراف زدیم سپس مهیای خواب شدیم صبح ساعت شش بیدارشده بعد از جمع کردن وسایل و آماده سازی صبحانه ترجیح دادیم صبحانه را در کنار تپه های شنی صرف کنیم و به سوی تپه ها که تقریبا ده کیلومتری با کاوانسرا فاصله داشت رفتیم و شروع به بالا رفتن از تپه ها نمودیم که کاری بسیار زیبا و نشاط آور برای خانواده مخصوصا بچه ها بود بعد از دوساعتی که بآنجا بودیم و  تفریح کردیم  صبحانه را صرف و  شروع به برگشت نمودیم و ساعت دو به شهر مقدس قم رسیدیم و بعد از صرف ناهار جهت زیارت حضرت معصومه به حرم آن حضرت رفته و بعد از آن هم به شهرمان بازگشتیم