کوهنوردان سگزاباد

تعبیر خواب آنلاین

تمدن ایران زمین

صعود به قله های سهند و جام
گزارش صعود گروه گوهنوردی سروش سلامتی سگزاباد به قله های جام و سهند در استان آذربایجان غربی
به نام خدا

طبق برنامه از پیش تعیین شده این هفته برنامه صعود به قله های سهند و حام در شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی را داشتیم قرار حرکت ساعت یک و نیم  بود که بعد از جمع کردن وسایل با یک وانت مزدای دو کابین که متعلق به یکی از دوستان بود از سگزاباد به سمت مراغه حرکت کردیم با گزارشهایی که گروههای دیگر نوشته بودند هشت کیلومتر مانده به مراغه یک سه راهی بود که به سمت روستاهای داش آتان و در نهایت به روستای کرده ده منتهی میشد این مسیر  را در پیش گرفتیم که در دو طرف جاده باغات بسیار زیبای سیب چهره زیبایی بخشیده بود و هوای خنک به این زیبایی جلوه دیگری بخشیده بود از روستای کرده ده یک جاده خاکی به قرخ بلاغ یا همان چهل چشمه منتهی میشدکه النته جاده بسیار ناهموار و سنگلاخی بود ساعت نه و نیم شب به  قرخ بلاغ رسیدیم که یک گوسفند سرای بزرگ با چشمه های آب خنک و گوارا بود ودر محل مناسبی چادرها را برپا کردیم بعد از صرف شام و کمی گپ وگفت برای خواب به چادرها رفته و صبح ساعت شش و نیم بیدار شدیم بعد از ادای فریضه نماز و صرف صبحانه ساعت هفت و نیم شروع به حرکت نموده و از یال غربی شروع به صعود کردیم( البته ناگفته نماند معمولا از یال شرقی که یک پاکوب بین دو قله است سهند و جام است  صعود انجام میشود ) در ساعت ده به قله جام رسیدیم و بعد از کمی استراحت به سمت سهند حرکت کردیم و بهد از چهل دقیقه به قله سهند رسیدیدم و سپس از پاکوب یال شرقی به سمت چادرها برگشتیم که البته به خاطر تردد زیاد کوهنوردان خاک و سنگ زیادی در مسیر بود که کار فرود را مشکل میکرد بعد از جمع کردن وسایل جهت صرف ناهار در یکی از فضاهای سبز روستا به طرف کرده ده حرکت کردیم و در مسیر نیز از عسل و پنیر محلی روستا که انصافا خوب بود خرید کرده و در یکی از باغات روستا برای استراحت و صرف غذا توقف نمودیم و در آخر به سمت شهرمان راهی شدیم