کوهنوردان سگزاباد

تعبیر خواب آنلاین

تمدن ایران زمین

گزارش سومین صعود گروه به قله دماوند
با سلام حضور کلیه همنوردان و علاقه مندان کوهنوردی در اینجا گزارشی از سومین صعود گروه به قله دماوند از ضلع جنوبی را خدمت شما عزیزان ارائه میکنم کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که بلندترین کوه ایران و بلندترین قلهٔ آتشفشانی آسیا است.[۴] دماوند دومین کوه بلند فلات ایران و خاورمیانه است. دماوند در پاره مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر جای دارد. از دیدگاه تقسیمات کشوری، در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارد.[۵] به هنگام صاف و آفتابی‌بودن هوا، از شهرهای تهران، ورامین و قم و همچنین کرانه‌های دریای خزر قابل رؤیت است.[۶] کوه دماوند در سی‌ام تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملّی ایران ثبت شد.[۷] همچنین کوه دماوند از سال ۱۳۸۱ به عنوان «اثر طبیعی ملّی» در شمار مناطق چهارگانهٔ ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌است.[۸]
ساعت دوازده شب روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه 94 پس از بارگیری وسایل با مزدای دوکابین یکی از دوستان به سمت مقصد حرکت نمودیم نزدیکیهای صبح به قرارگاه رینه رسیده و دو نفر دیگر از دوستان که از هیئت کوهنوردی بویین زهرا آبودند و شب را در قرارگاه مانده بودند نیز به ما پیوستند از قرار گاه با اجاره نیسان به سمت گوسفند سرا حرکت نموده و از آنجا کوله ها را بار قاطر نموده و به سمت بارگاه سوم حرکت نمودیم و بعد از 4 ساعت پیمایش مسیر به بارگاه سوم رسیدیم بعد از برپا کردن چادر و آماده نمودن و صرف غذا ساعتی استراحت کردیم و سپس برای هم هوایی کمی صعود کردیم  و بعد از صرف شام نیز برای خواب آماده شدیم که سردی هوا کمی کارها را مشکل میکرد صبح ساعت 4 بیدار شدیم و راس ساعت چهار و نیم شروع به صعود نمودیم و ساعت ده و سی دقیقه به قله رسیدیم اما به دلیل برودت هوا فقط 15دقیقه ای را صرف عکس گرفتن نمودیم و سریعا راه بازگشت را در پیش گرفتیم ودر ساعت 13/30 به بارگاه رسیدیم و بعد از استراحت و صرف ناهار مجددا کوله ها را بار قاطر کرده به سمت گوسفند حرکت کردیم و شش غروب نیز به گوسفند سرا رسیدیم اما نکته قابل ذکر مسیر جنوبی به خاطر تردد زیاد خاک زیادی هم در مسیر میباشد که به نظر میرسد جبهه غربی گرچه سخت تر است اما به خاطر سنگلاخی بودن مشکل بلند شدن خاک و گوگرد را ندارد
اعضای گروه : مصطفی حسین زاده -حبیب امیری پور -حاج محمد  نصراللهی -مصطفی آقابابایی - حسن فلاح بابایی  (گروه کوهنوردی سروش سلامتی سگزاباد)
مجید اینانلو و رضا سیاهلو (هیئت کوهنوردی بویین زهرا)

ساعت حرکت از گوسفندسرا: 8صبح روزپنج شنبه پنجم شهریور —--ساعت رسیدن به بارگاه سوم:12 ظهر-------— ساعت حرکت به سمت قله : 4/30 صبح روز جمعه ششم شهریور----------------ساعت رسیدن به قله: 10/30 —--------------------------برگشت از قله:10/45 —--------------ساعت برگشت به بارگاه:13/30 —------------------برگشت از بارگاه به سمت گوسفند سرا:15/40 —---------------گوسفند سرا: 6 غروب
کرایه نیسان از پارکینگ تا گوسفند سرا از جبهه جنوبی :80000 تومان (8نفر)----------------